Jak to się u mnie zaczęło ,czyli od tego powinienem był zacząć ;)

Moja przygoda rozpoczęła się jakiś rok temu przez przypadek ,kolega wspomniał coś o "KODI".
Internet przydatna rzecz każdy to potwierdzi ,rozpoczęło się poszukiwanie i tym sposobem trafiłem na Raspberry.
Sama instalacja systemu jak i później Kodi nie sprawiło najmniejszego problemu ,ale zaciekawiło mnie co to cudeńko jeszcze potrafi - poczułem pewien niedosyt.
Dalsze szperanie uświadomiło mnie o istnieniu DOMOTICZ  ,a jak Domoticz to i czujniki temperatury oparte na "my sens" z arduino od uno przez nano i z NRF jako bezprzewodowy przekaźnik sygnału do ESP8266 przesył przez WIFI wydaje mi się bardziej stabilny ,a czujki oparte na ESP8266 dużo łatwiejsze do ogarnięcia. Jak wiadomo Domoticz ma ogromne możliwości co do sterowania naszym inteligentnym domem ,możemy podłączyć mnóstwo czujek ,sensorów ,sterowników ,przekaźników  i co tam jeszcze sobie życzymy. U mnie to wygląda już tak ;)

Jak widać na pulpicie zaczyna już brakować miejsca ,a nadal czekam na kilka czujników ,które zamówiłem na Ali... Ale znowu zacząłem odczuwać pewien niedosyt więc zainteresowałem się robotyką ,zamówione pierwsze komponenty o dziwo przyszły szybciej od czujników na ,które czekam już ponad miesiąc więc zaczęła się kombinacja i praca nad pierwszym robotem.


Bardzo prosty projekt ,który na początek ugryzłem to robot autonomiczny oparty na Arduino Uno (pozostałość po tym jak przesiadłem się na ESP8266 z czujników) ,dwa silniczki ,shield motors (do sterowania silnikami i serwem ) ,czujnik odległości i trochę klocków LEGO :) 

Powstał fajny robocik autonomiczy ,którego budowę opiszę w następnym blogu ,na chwilę obecną nadal czekam na jeszcze kilka elementów i rozbudowę o system sterowania najpierw przez bluetooth a potem przez wifi z przesyłaniem obrazu plus ładowanie baterii panelami solarnymi. 


Z racji pracy i obowiązkami domowymi mój blog powstaje troszkę z opóźnieniem ,ale postaram się przynajmniej raz w miesiącu dodać ciekawy wpis ,a więc zapraszam do odwiedzin i powodzenia z waszymi projektami. Zachęcam też do podzielenia się swoją pasją na swoich blogach i linkowaniem z chęcią obejrzę wasze prace ,może zainspirują mnie do podobnych rozwiązań.
Pozdrawiam i powodzenia z waszymi projektami.




Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

ESP8266 z czujką pir HC-SR501 w domoticz.

Robot ze sterowaniem i przesyłaniem obrazu przez wifi.