Robot ze sterowaniem i przesyłaniem obrazu przez wifi.

     Witam ponownie!

Trochę czasu mnie nie było dzieci ,praca ,budowa- na hobby mniej czasu ,ale jestem i chciałem się pochwalić Robotem ze sterowaniem i przesyłaniem obrazu w czasie rzeczywistym przez WIFI.

Moja pierwsza wersja była autonomiczna ze sterowaniem przez bluetooth ,bez kamery.
Koszt takiej wersji koło 40-50 zł
Oparty był na podstawie zrobionej z klocków LEGO ,jak większość pewnie konstruktorów uznałem ,że takie rozwiązanie mnie wcale nie zadowala .
Postanowiłem ulepszyć to rozwiązanie na zdjęciu poniżej wersja jeszcze nie ukończona ,ale w pełni działająca. 
Koszt tej wersji koło 150-160 zł




Trudnością było rozwiązanie związane ze sterowaniem i obserwacją otoczenia przez WIFI ,odpowiednią kartę zakupiłem na Aliexpress niestety oprogramowanie i instrukcje zawarte na forum było w języku chińskim ,oprócz tego potrzebny był kod urządzenia ,którego nie posiadałem.
Sporo czasu zajęło mi analizowanie kodu i szukanie odpowiedniej apki na androida ,ale trafiłem na darmową aplikację ,którą postanowiłem wykorzystać .


Na chwilę obecną Robot oczekuje na mocniejsze zasilanie i dwa dodatkowe silniki .
Można nim sterować lokalnie ,oraz zdalnie pod warunkiem ,że zostawimy go włączonego i sieć wifi w naszym domu posiada stały adres IP.
Możemy dzięki temu będąc na wczasach patrolować cały dom i zajrzeć prawie w każdy kąt :)  


W następnym blogu opiszę dokładnie krok po kroku sposób wykonania ,zaprogramowania ,oraz podam linki do odpowiednich plików.


Zachęcam do zajrzenia wkrótce i komentowania .
Pozdrawiam.


Chwalcie się w komentarzach swoimi projektami .!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

ESP8266 z czujką pir HC-SR501 w domoticz.

Jak to się u mnie zaczęło ,czyli od tego powinienem był zacząć ;)